Często się martwisz lub nawet zamartwiasz?
Pozwól, że Ci pomogę…
Lęk przed tym, co będzie jutro… Stres w niedziele, że od poniedziałku praca… Negatywne wizje sytuacji rodzinnej… Obawy przed spotkaniem… Brak wiary, że się uda…
Spotyka Cię to czasem? Jeśli tak, mam 2 dobre wiadomości. Pierwsza: Martwienie się to bardzo ludzka rzecz – nie jesteś więc w odosobnieniu. Druga: Mamy bardzo dobre narzędzie dla osób zamartwiających się w #MentalPower – łap:
5 kroków, do zamiany martwienia na… postęp:
  1. Weź kartkę lub otwórz nowy Word
  2. Nazwij czym się martwisz (np. „Zoom z przełożonym”)
  3. Znajdź dobre dla Ciebie rozwiązanie (np. telefon zamiast Zoom)
  4. ZADZIAŁAM zamiast się zamartwiać (np. wysyłam mail)
  5. Jeśli to pomogło, wprowadzam na stałe w swoje życie!
Podam na przykładzie. Wczoraj miałem lot do Polski, powrotny, z urlopu. Martwiłem się regulacjami i kwarantanną. Zdefiniowałem sobie ten problem, bo czułem że już wczoraj „siadł” mi humor. Skoro już wiem, co mnie trapi – pogooglowałem jak uniknąć kwarantanny i zapisałem się na test na lotnisku w Lizbonie. Przyjechaliśmy wcześniej, zrobiliśmy wymaz, dostaliśmy na maila certyfikat „ZDROWY” (Koszt: 21 EUR). W przyszłości – zamiast się tym martwić, będę już wiedział jak uniknąć kwarantanny i po prostu zapiszę się na test.
Jeśli więc coś Cię teraz martwi, kartka w dłoń i zrób proszę te 5 kroków. To działa!!!
Jakub B. Bączek