mp-close
mss-mapa

Był 2015 rok, a ja pracowałem nad programem naszej Akademii Trenerów Mentalnych. Potrzebowałem jakąś teorię naukową do tematu „pewność siebie” i znalazłem książkę Amy Cuddy – wtedy wykładowczynię Harvard Business School. Okazało się, że Pani Doktor opisała bardzo ciekawe badania… Tyle tylko, że po jakimś czasie podważono wyniki uzyskane przez Cuddy i w środowisku naukowym pojawił się nawet zarzut, że sfabrykowała je, by za wszelką cenę udowodnić przyjętą tezę. Oczywiście wycofaliśmy slajdy dotyczące tej teorii z zajęć stacjonarnych, a na nagraniach online pozostawiliśmy tylko te elementy teorii, które nie były krytykowane.
W mojej głowie pojawił się pomysł: „Po co mam szukać badań na temat pewności siebie w USA, skoro… mogę sam takie badania zrobić”! Tak też się stało. Jakiś czas temu zapraszałem moją społeczność w social mediach do wypełnienia kwestionariusza badawczego. Dziękuję wszystkim z Was, którzy to zrobili! Jestem Wam bardzo wdzięczny!

2439 – tyle osób wzięło udział w badaniu. To znacznie większa próba niż w większości polskich badań naukowych. Ale tak miało być – chcieliśmy je zrobić najsolidniej jak się da. Po opracowaniu struktury społecznej Polski (dane z GUS), system pozostawił w badaniu dokładnie 1846 respondentów. W ten sposób uzyskaliśmy próbę reprezentatywną. Dzięki temu badaniu dowiedzieliśmy się między innymi:

  • co najczęściej kojarzy się Polakom z terminem “pewność siebie”?
  • jakie w tym aspekcie są różnice między kobietami, a mężczyznami?
  • która płeć statystycznie częściej zna swoją wartość, a która zna swoje słabe strony?
  • która grupa wiekowa zdecydowanie częściej czuje się źle w grupie osób, których nie zna?

Jeśli pracujesz z ludźmi, to wyniki tych badań mogą Ci pomóc dostosować swoje podejście do konkretnego klienta. Oczywiście warto pamiętać, że są to wnioski na podstawie statystyki, więc zawsze trzeba dbać o indywidualnie podejście. Możliwe jednak, że lepiej zrozumiesz kolejne wyzwanie sportowca lub przedsiębiorcy z którym pracujesz, bo będziesz mieć z tyłu głowy wnioski z naszych badań.

Te badania, oprócz wartości merytorycznej, dają nam coś jeszcze. Dają nam pewność, że jesteśmy na najwyższym poziomie. Jako Akademia Trenerów Mentalnych nie szukamy przykładów w nieaktualnych już książkach – my je tworzymy. Tworzymy, dbając o najwyższy standard i jakość. Tym właśnie jest dla nas #MentalPower – rozwój osobisty z najwyższą jakością.

Kliknij w przycisk poniżej jeśli chcesz pobrać raport z wyżej omówionych badań: